Jura időszaki ragadozó csontvázát azonosították egy skót szigeten

Egy 170 millió éves, jura időszaki vízi ragadozónak egy skót szigeten korábban felfedezett maradványait azonosították a kutatók.

A Storr-tó szörnyeként emlegetett fosszíliát a Skye szigeten találták meg még 1966-ban. Felbukkanása után ötven évvel készítették el a csontvázról szóló átfogó tanulmányukat az Edinburghi Egyetem és a Skót Nemzeti Múzeum kutatói. Vizsgálataik szerint az állat az ichthyoszauruszok családjába tartozik – írja a BBC hírportálja.

A hosszú, hegyes fejű ősi hüllő négyméteres, több száz kúpalakú foggal rendelkező csőrszerű szájával halakat és tintahalakat evett. A kutatók szerint a Storr-tavi szörny a dinoszauruszok korából fennmaradt legteljesebb tengerihüllő-csontváz, amelyet valaha Skóciában találtak. Skye azon kevés helyszínek egyike a világon, ahol megtalálhatóak középjura korszakból megőrződött leletek.

A sziget partján találták meg 1966-ban a csontvázat, amelyet fél évszázadon át őrzött a Skót Nemzeti Múzeum – mondta Steve Brusatte paleontológus. Csak most állt rendelkezésre a megfelelő szaktudás, amely révén a hüllő maradványait meg tudták szabadítani történelem előtti kőszarkofágjától.

Az olyan hüllők, mint a Storr-tó szörnye, Brusatte szerint sokkal érdekesebbek, mint fiktív társaik, például a Loch Ness-i szörny. “Az emberek nem tudják, hogy korábban valóban léteztek tengeri szörnyek. Nagyobbak, félelmet keltőbbek és igézőbbek voltak, mint Nessie mítosza” – véli a szakértő.

Az ichthyoszauruszlelet felfedezése segítheti a tudósokat, hogy többet tudjanak meg ezen állatok életéről és hirtelen kipusztulásukról.

Környezettudatos vagy?

Ha 500 Ft-tal támogatod a Földrajz Magazint, akkor egy újrahasznosított Tetra Pak dobozból készült menő pénztárcát kapsz ajándékba. támogatás A részleteket itt találod.