Egy tanulmány szerint a Tejútrendszer korongjának átmérője 200 ezer fényév

A mi galaxisunk, a Tejútrendszer (fotó: https://kids.nationalgeographic.com)
A tanulmány szerint 100 ezer fényév helyett 200 ezer fényév a Tejútrendszer korongjának átmérője.

A Kanári-szigeteki Asztrofizikai Intézet (IAC) és a kínai Állami Csillagvizsgáló Intézetek (NAOC) kutatói által bemutatott tanulmány szerint ha képesek lennénk a fény sebességével utazni, 200 ezer évbe telne átszelni a galaxis korongját.

A spirális galaxisoknak, mint amilyen a Tejútrendszer is, van egy olyan vékony korongja, amelyben a csillagok fő hányada található. Ezek a korongok méretükben korlátozottak, így bizonyos sugáron túl már csak nagyon kevés csillag van – olvasható a PhysOrg tudományos-ismeretterjesztő hírportálon.
A kutatóknak eddig nem voltak információi arról, hogy lehetnek-e csillagok a galaxis központja és a Nap közötti távolság kétszeresén túl. Most azonban kiderült, hogy vannak csillagok távolabb, ennek a távolságnak a négyszeresénél is.
“Galaxisunk korongja óriási, mintegy 200 ezer fényévnyi átmérőjű” – mondta Martín López-Corredoira, az IAC kutatója, az Astronomy & Astrophysics című tudományos lapban megjelent kutatás főszerzője.
A tudósok az APOGEE és LAMOST tudományos projektekből származó adatok statisztikai elemzése révén jutottak erre az eredményre.

• Nincs még vége 2020/09/26
    Az éjszakai özönvízszerű esőzést (Dunántúl) okozó légörvény alakítja továbbra is időjárásunkat, átmenetileg szárazabb levegő érkezik most hozzánk, így vasárnap estig az ország nagy részén esőszünet várható, de utána...
  • Eljött az idő... 2020/09/25
    Napok óta emlegetjük, hát most eljött az idő, már a kertek alatt van a hullámzó frontrendszer. Részletek a videóban.