A mi galaxisunk, a Tejútrendszer (fotó: https://kids.nationalgeographic.com)

Egy tanulmány szerint a Tejútrendszer korongjának átmérője 200 ezer fényév

A tanulmány szerint 100 ezer fényév helyett 200 ezer fényév a Tejútrendszer korongjának átmérője.

A Kanári-szigeteki Asztrofizikai Intézet (IAC) és a kínai Állami Csillagvizsgáló Intézetek (NAOC) kutatói által bemutatott tanulmány szerint ha képesek lennénk a fény sebességével utazni, 200 ezer évbe telne átszelni a galaxis korongját.

A spirális galaxisoknak, mint amilyen a Tejútrendszer is, van egy olyan vékony korongja, amelyben a csillagok fő hányada található. Ezek a korongok méretükben korlátozottak, így bizonyos sugáron túl már csak nagyon kevés csillag van – olvasható a PhysOrg tudományos-ismeretterjesztő hírportálon.
A kutatóknak eddig nem voltak információi arról, hogy lehetnek-e csillagok a galaxis központja és a Nap közötti távolság kétszeresén túl. Most azonban kiderült, hogy vannak csillagok távolabb, ennek a távolságnak a négyszeresénél is.
“Galaxisunk korongja óriási, mintegy 200 ezer fényévnyi átmérőjű” – mondta Martín López-Corredoira, az IAC kutatója, az Astronomy & Astrophysics című tudományos lapban megjelent kutatás főszerzője.
A tudósok az APOGEE és LAMOST tudományos projektekből származó adatok statisztikai elemzése révén jutottak erre az eredményre.

45 éve landolt a Holdon a Lunohod-2

• Hűvös tavasz 2021/04/22
    A hazánk felett átvonuló hidegfront nyomában pénteken már szárazabb, hidegebb levegő érkezik fölénk, emiatt hétfőig jelentős változás nem lesz időjárásunkban, az ország nagy részén gomolyfelhős, napos idő várható néhol kevés csapadékkal. Pár fokkal visszaesik a hőmérséklet. A jövő hét elején, kedden, szerdán, újabb frontrendszer vonul át felettünk, kiadósabb csapadékkal.
  • Továbbra is hiányzik a meleg 2021/04/22
    Bár a már nagyon várt csapadék megérkezett az elmúlt héttől kezdődően, az évszakhoz képest hűvös időjárás azonban a vegetáció fejlődésében eddig egy-két hetes lemaradást okozott. Jelentős felmelegedés a következő pár nap során sem várható, sőt a mai hidegfront lehűlést és péntektől keddig helyenként újabb hajnali fagyokat hoz.