A mi galaxisunk, a Tejútrendszer (fotó: https://kids.nationalgeographic.com)

Egy tanulmány szerint a Tejútrendszer korongjának átmérője 200 ezer fényév

A tanulmány szerint 100 ezer fényév helyett 200 ezer fényév a Tejútrendszer korongjának átmérője.

A Kanári-szigeteki Asztrofizikai Intézet (IAC) és a kínai Állami Csillagvizsgáló Intézetek (NAOC) kutatói által bemutatott tanulmány szerint ha képesek lennénk a fény sebességével utazni, 200 ezer évbe telne átszelni a galaxis korongját.

A spirális galaxisoknak, mint amilyen a Tejútrendszer is, van egy olyan vékony korongja, amelyben a csillagok fő hányada található. Ezek a korongok méretükben korlátozottak, így bizonyos sugáron túl már csak nagyon kevés csillag van – olvasható a PhysOrg tudományos-ismeretterjesztő hírportálon.
A kutatóknak eddig nem voltak információi arról, hogy lehetnek-e csillagok a galaxis központja és a Nap közötti távolság kétszeresén túl. Most azonban kiderült, hogy vannak csillagok távolabb, ennek a távolságnak a négyszeresénél is.
“Galaxisunk korongja óriási, mintegy 200 ezer fényévnyi átmérőjű” – mondta Martín López-Corredoira, az IAC kutatója, az Astronomy & Astrophysics című tudományos lapban megjelent kutatás főszerzője.
A tudósok az APOGEE és LAMOST tudományos projektekből származó adatok statisztikai elemzése révén jutottak erre az eredményre.

A pulzáló sugárzás árulta el egy ritka típusú fekete lyuk létezését

• Többhetes európai anomália előrejelzés 2021/01/19
    A várható európai hőmérsékleti és csapadék anomáliát bemutató térképek a Középtávú Időjárás-előrejelzések Európai Központja (ECMWF) valószínűségi előrejelzései alapján készülnek, és négy hétre előre szemléltetik – heti bontásban, heti átlagértékekkel – a 20 éves modellklímától vett várható eltéréseket.
  • Túl a mélyponton 2021/01/18
    A mai napra vonatkozó minimum-hőmérsékleti rekord ugyan nem dőlt meg (-24,6 fok), azért elmondható, hogy a szezon eddigi leghidegebb hajnalán vagyunk túl. Az előttünk álló éjszaka még fagyos hőmérsékletekre van kilátás, de a hét közepétől már mérséklődik a fagyhajlam.