Az építésért felelős alapítvány a következő tíz évben 36 millió eurót (több mint 11,6 milliárd forint) fizet majd a városnak. A városvezetés cserébe vállalta, hogy 2019 első negyedévében kiadja a szükséges engedélyeket.
A tervek szerint a befolyt összegből 22 millió eurót fordítana a város a tömegközlekedési hálózat fejlesztésére, 7 millió euróból közvetlen földalatti összeköttetést teremtenének a metró és a bazilika között. 4 millió eurót költenének városfejlesztésre a Sagrada Familia közvetlen környezetében, és tíz év alatt mintegy 3 millió eurót a környék takarítására, rendben tartására.
A Sagrada Familia évi 4,5 millió látogatójával a legnépszerűbb műemlék Spanyolországban, azonban a városnak egyben problémát is okoz a folyamatos tömeg a bazilika környékén.
A városvezetés által „történelminek” nevezett megállapodás azonban nem minden vitás kérdést rendezett, ugyanis a bazilika eredeti tervei szerint a főbejárathoz egy tágas sugárút vezet, amelynek jelenlegi megvalósításához két lakóháztömböt le kellene rombolni.
Jordi Faulí főépítész pedig szeptember végén beszélt újságíróknak arról, hogy szándékuk pontosan úgy befejezni az épületet, ahogy azt világhírű tervezője, Antonio Gaudí megálmodta.
A Sagrada Familia befejezését 2026-ra, Antonio Gaudí halálának 100. évfordulójára ígérik. Legmagasabb, 172,5 méteres központi tornya négy év múlva lesz kész. A katalán modernizmus jelképének számító, gótikus és szecessziós elemeket egyénien ötvöző bazilikának jelenleg 8 befejezett tornya van, nyolc év múlva összesen 18 tornya magasodik majd a környező házak fölé.
A Sagrada Familia ma a világon az egyetlen még épülő emlékmű. A Születés Kapuja nevet viselő homlokzatát és a kriptát 2005-ben az UNESCO a világörökség részének nyilvánította.
Az épületet 2010. november 6-án XVI. Benedek pápa a bazilika rangjára emelte és megszentelte.
A templom működik, miséket celebrálnak benne, de a legtöbben turistaként érkeznek, hogy megcsodálják az épületet.
Embed from Getty Images
Hozzászólok