Gazdaság - adatok, tények, prognózisok

Nem volt népszerű a világ legnagyobb utasszállító repülőgépe

Airbus 380 Párizs közelében (fotó: Daniel Eledut, Unsplash)
Leállítja az Airbus a világ legnagyobb utasszállító gépe, az A380-as gyártását - jelentették be csütörtökön Tolouse-ban.

Miután az Emirates légitársaság lemondta legutóbbi, 37 darabos megrendelését, meg kellett hozni a döntést az értékesítés leállításáról. A korábban megrendelt gépeket az Airbus még legyártja, az utolsó példány 2021-ben gördül ki a toulouse-i végösszeszerelő sorról.

Az Airbus évek óta nem talált új vevőt a listaáron 445 millió dollárba kerülő A380-asra, legnagyobb megrendelője az Emirates volt, a dubaji, Budapestre is közlekedő légitársaság 123-at rendelt meg a gépből, várhatóan az utolsót is ők kapják meg.

Az elmúlt hetekben már több sajtóhír jelent meg arról, hogy az Airbus kénytelen lesz leállítani a programot, miután az ausztrál Qantas visszamondta 8 darabos opcióját, az Emirates-el pedig nem sikerült megállapodni a 37 darabos plusz rendelés véglegesítéséről.

Az A380-as projektjét hivatalosan 2000-ben indította el az Airbus, majd többszöri csúszás után 2005 áprilisában hajtotta végre első felszállását, és a típus 2007. október 25-én állt kereskedelmi forgalomba a Singapore Airlines színeiben. A négyhajtóműves, kétszintes repülőgép konfigurációtól függően 575-853 utast tud a fedélzetére venni. Hatalmas méretei miatt azonban az Airbus számításaival ellentétesen kicsi volt a kereslet a gép iránt, mert nagyon kevés útvonalon van szükség ekkora kapacitásra.

Tíz évvel az első repülőgép üzembe állása után a Singapore Airlines kivonta az első gépet a flottából, amelyet később szétbontottak. Az európai légitársaságok közül a Lufthansa, a British Airways és az Air France üzemeltet A380-asokat.
Tizenegy év alatt az Airbus összesen 274 darab A380-asra kapott megrendelést, ebből eddig 234-et készített el.

Facebook hozzászólás

A Földrajz Magazinon már 1600 bejegyzés, cikk olvasható. 2020-ban még több érdekes és színvonalas cikket szeretnénk megjelentetni. Ehhez anyagi támogatásra van szükségünk. Kérjük, hogy támogassa 300 Ft-tal a magazin kiadóját, a Földrajzverseny Alapítványt! Köszönjük.

Tudná 300 Ft-tal támogatni magazinunkat?

A Földrajz Magazinon már 1600 bejegyzés, cikk olvasható. 2020-ban még több érdekes és színvonalas cikket szeretnénk megjelentetni. Ehhez anyagi támogatásra van szükségünk. Kérjük, hogy támogassa 300 Ft-tal a magazin kiadóját, a Földrajzverseny Alapítványt! Köszönjük.

Hirdetés

A NAP KÉPE – NASA

Powered by Theme Mason

GÖRBE TÜKÖR

RSS OMSZ

  • Több csapadék, kevesebb szél 2020/02/25
    Éjszaka újabb hidegfront érkezik, de most viharos szél nélkül. Ellenben sokfelé számíthatunk majd jelentős mennyiségű csapadékra.
  • Újabb rekordok (2020.02.24.) 2020/02/25
    Megdőlt az országos napi maximum-hőmérséklet rekordja. Az Alpokon átbukó főn szél következtében vasárnap az esti órákban Sopron Fertőrákos állomásunkon 21,1 Celsius-fokot mértünk. Az erre a napra vonatkozó eddigi legmagasabb érték harminc évvel ezelőtt született, 1990-ben Székesfehérváron és Szombathelyen is 21,0 fok volt a napi maximum-hőmérséklet. A hidegfront viharos széllel érkezett, Budapest János-hegy állomásunkon orkánerejű, 35,6 m/s-os […]