Az első modell, egy Audi Q3 Sportback turbókék színben gördült le a gyártósorról.
Az úgynevezett plug-in hibrid technológia alapja egy klasszikus belsőégésű motor és egy elektromotor, amely az energiáját lítiumion-akkumulátorból nyeri. A Q3-as modell TFSI motorja szintén Győrben készül.
A plug-in hibrid modellek gyártását a vállalat a meglévő gyártási infrastruktúrájába integrálta. A karosszériagyárban új berendezéseket és robotokat helyeztek üzembe az átalakított és az új karosszériaelemek készítéséhez.
A járműszereldében egy PHEV-specifikus munkaállomást alakítottak ki, ahol egyebek mellett a töltőcsatlakozót is beépítik.
Az Audi Hungaria Zrt. ezerötszáz dolgozóját készítette fel és képezte ki elméleti és gyakorlati oktatások során a modellek gyártására.
2018 óta halad a vállalat az elektromobilitás útján: először az elektromos meghajtások sorozatgyártását kezdték el, ezt követték első elektromos hajtásláncú autók, a mild-hibrid modellek.
A plug-in hibrid autók gyártásával a prémium autók gyártásában szerzett tapasztalatokkal indulnak el az elektromobilitás új világába.
A győri székhelyű Audi az Audi konszern tagja, az Audi és Volkswagen konszern központi motorszállítója.
yőrben gyártják az Audi TT Coupé és TT Roadster, valamint az Audi Q3 és az Audi Q3 Sportback modelleket, emellett a magyarországi cég számos alumínium karosszériaelemet szállít különböző Volkswagen konszernmárkák számára. Évente közel kétmillió erőforrást, köztük elektromos meghajtásokat is készítenek.
Az Audi Hungaria Zrt. árbevétele 2019-ben 8,561 milliárd euró (3082,5 milliárd forint) volt, nyeresége pedig 355 millió euró (127,8 milliárd forint).
Tavaly 1 millió 968 ezer 742 motor készült Győrben, a gyártósorról legördült járművek száma pedig 164 ezer 817 volt.
Az Audi Hungaria 2019 év végén 12 807 embert foglalkoztatott.
Hozzászólok