Fotó: http://www.eater.com
Országról országra Színes mozaikok a nagyvilágból

A franciák kedvenc márkái

A Michelin, a Peugeot és az Yves Rocher a legkedveltebb márka Franciaországban

– derül ki a La Matrice és az Ifop közvélemény-kutatóintézet féléves felméréséből, amelyet a Le Figaro című napilap tett közzé.A franciák az ország újraiparosítását szorgalmazzák, ezért népszerű az autóipar.

A legnépszerűbb harminc francia márka 15 éve rendszeresen elkészített listáját az év eleje óta vezeti a Michelin, amely a Made in France jelzés egyik legjelentősebb zászlóvivője. A Peugeot autógyár pedig a második helyre ugrott az ötödikről, ahol egy másik nagy francia autógyár, a Citroen vette át a helyét.

A harmadik helyen álló Yves Rocher, amelynek imázsát a természetes értékek határozzák meg, évek óta ott van a legkedveltebb öt márka között. A Magyarországon 25 márkabolttal rendelkező cég sikerét több dolognak is köszönheti. A franciák értékelik, hogy a márka Franciaországban gyártja a termékei jelentős részét és nemzetközileg is ismert. Emellett a franciák kiválónak tartják a kozmetikai cég ár-érték arányát és azt, hogy egy olyan sikeres családi vállalkozásról van szó, amely a Made in Bretagne szlogennel egy világvállalat több évtizedes regionális, breton kötődését is hangsúlyozza.

A sokáig népszerűnek számító francia áruházláncok az előző félévhez képest visszaszorultak, az Intermarché a hatodik, a Leclerc a hetedik, az Auchan a nyolcadik helyre, amit az elemzők a tej- és hústermelők és a nagy hálózatok közti árvitával magyaráznak. A felmérés ráadásul azon a héten készült, amikor az állattenyésztők blokáddal tiltakoztak a felvásárlási árak ellen a nagy áruházak előtt. A másodikról a kilencedik helyre csúszott Danone pedig a tejtermelők elégedetlensége miatt veszített népszerűségéből.

A leginkább azonban a mobilszolgáltatók népszerűsége csökkent. Az SFR és a Free 7, illetve 11 pontot veszített, amely a cégeknél történt leépítéseknek tudható be.

„A franciák ugyanakkor jó véleménnyel vannak a hazai cégekről, nem szabad a felmérés eredményét eltorzítani és azt állítani, hogy kevésbé szeretik a francia termékeket” – mondta a felmérésvezető.
A reprezentatív felmérés szeptember 8-án és 9-én 1003 nagykorú francia állampolgár megkérdezésével készült. A felmérésben résztvevőknek arra a kérdésre kellett válaszolniuk, hogy az elmúlt hónapokban az egyes márkákról hallottak alapján nagyon jó, inkább jó, inkább rossz vagy pedig nagyon rossz imázsa van-e az adott cégnek.

Környezettudatos vagy? Ha 1000 Ft-tal támogatod a Földrajz Magazint, akkor egy újrahasznosított Tetra Pak dobozból készült menő pénztárcát kapsz ajándékba. A részleteket itt találod. A Földrajz Magazinon már 1600 bejegyzés, cikk olvasható. 2020-ban még több érdekes és színvonalas cikket szeretnénk megjelentetni. Ehhez anyagi támogatásra van szükségünk. Kérjük, támogassa a magazin kiadóját, a Földrajzverseny Alapítványt! Köszönjük.

Környezettudatos vagy?

Ha 1000 Ft-tal támogatod a Földrajz Magazint, akkor egy újrahasznosított Tetra Pak dobozból készült menő pénztárcát kapsz ajándékba. támogatás A részleteket itt találod.

RSS Időjárás

  • Fokozatosan megszűnik a kettős fronthatás 2019/05/31
    Már naposabb pénteknek nézünk elébe. A tegnapi borús, esős napért cserébe ma a kisalföldiek örülhetnek, oda jut a legkevesebb felhő és zápor. Sopron környékén egy kis szelet el kell viselni, ahogy a Zemplén környékén is lehetnek erős lökések. Az ország nagyobb részén sok gomolyfelhőre, és délutáni záporokra kell készülni, 20 fok körüli hőmérséklettel.