Fotó: http://www.eater.com
Országról országra Színes mozaikok a nagyvilágból

A franciák kedvenc márkái

A Michelin, a Peugeot és az Yves Rocher a legkedveltebb márka Franciaországban

– derül ki a La Matrice és az Ifop közvélemény-kutatóintézet féléves felméréséből, amelyet a Le Figaro című napilap tett közzé.A franciák az ország újraiparosítását szorgalmazzák, ezért népszerű az autóipar.

A legnépszerűbb harminc francia márka 15 éve rendszeresen elkészített listáját az év eleje óta vezeti a Michelin, amely a Made in France jelzés egyik legjelentősebb zászlóvivője. A Peugeot autógyár pedig a második helyre ugrott az ötödikről, ahol egy másik nagy francia autógyár, a Citroen vette át a helyét.

A harmadik helyen álló Yves Rocher, amelynek imázsát a természetes értékek határozzák meg, évek óta ott van a legkedveltebb öt márka között. A Magyarországon 25 márkabolttal rendelkező cég sikerét több dolognak is köszönheti. A franciák értékelik, hogy a márka Franciaországban gyártja a termékei jelentős részét és nemzetközileg is ismert. Emellett a franciák kiválónak tartják a kozmetikai cég ár-érték arányát és azt, hogy egy olyan sikeres családi vállalkozásról van szó, amely a Made in Bretagne szlogennel egy világvállalat több évtizedes regionális, breton kötődését is hangsúlyozza.

A sokáig népszerűnek számító francia áruházláncok az előző félévhez képest visszaszorultak, az Intermarché a hatodik, a Leclerc a hetedik, az Auchan a nyolcadik helyre, amit az elemzők a tej- és hústermelők és a nagy hálózatok közti árvitával magyaráznak. A felmérés ráadásul azon a héten készült, amikor az állattenyésztők blokáddal tiltakoztak a felvásárlási árak ellen a nagy áruházak előtt. A másodikról a kilencedik helyre csúszott Danone pedig a tejtermelők elégedetlensége miatt veszített népszerűségéből.

Ezt is elolvasom:
Látványosan nőtt a kínai turisták száma Franciaországban

A leginkább azonban a mobilszolgáltatók népszerűsége csökkent. Az SFR és a Free 7, illetve 11 pontot veszített, amely a cégeknél történt leépítéseknek tudható be.

“A franciák ugyanakkor jó véleménnyel vannak a hazai cégekről, nem szabad a felmérés eredményét eltorzítani és azt állítani, hogy kevésbé szeretik a francia termékeket” – mondta a felmérésvezető.
A reprezentatív felmérés szeptember 8-án és 9-én 1003 nagykorú francia állampolgár megkérdezésével készült. A felmérésben résztvevőknek arra a kérdésre kellett válaszolniuk, hogy az elmúlt hónapokban az egyes márkákról hallottak alapján nagyon jó, inkább jó, inkább rossz vagy pedig nagyon rossz imázsa van-e az adott cégnek.


Környezettudatos vagy? Ha 500 Ft-tal támogatod a Földrajz Magazint, akkor egy újrahasznosított Tetra Pak dobozból készült menő pénztárcát kapsz ajándékba. A részleteket itt találod. A Földrajz Magazinon már 1600 bejegyzés, cikk olvasható. 2020-ban még több érdekes és színvonalas cikket szeretnénk megjelentetni. Ehhez anyagi támogatásra van szükségünk. Kérjük, támogassa a magazin kiadóját, a Földrajzverseny Alapítványt! Köszönjük.

A NAP KÉPE – NASA

RSS OMSZ

  • Hűvös tavasz 2021/04/22
    A hazánk felett átvonuló hidegfront nyomában pénteken már szárazabb, hidegebb levegő érkezik fölénk, emiatt hétfőig jelentős változás nem lesz időjárásunkban, az ország nagy részén gomolyfelhős, napos idő várható néhol kevés csapadékkal. Pár fokkal visszaesik a hőmérséklet. A jövő hét elején, kedden, szerdán, újabb frontrendszer vonul át felettünk, kiadósabb csapadékkal.
  • Továbbra is hiányzik a meleg 2021/04/22
    Bár a már nagyon várt csapadék megérkezett az elmúlt héttől kezdődően, az évszakhoz képest hűvös időjárás azonban a vegetáció fejlődésében eddig egy-két hetes lemaradást okozott. Jelentős felmelegedés a következő pár nap során sem várható, sőt a mai hidegfront lehűlést és péntektől keddig helyenként újabb hajnali fagyokat hoz.