Tavaly nemcsak a félrevezető hirdetéseket vette célba a cég, hanem magát a forrást (illusztráció, forrás: Unsplash)
Színes mozaikok a nagyvilágból

A Google 2,3 milliárd megtévesztő hirdetést törölt 2018-ban

A Google 2,3 milliárd, naponta több mint 6 millió, a hatályos irányelveket megsértő hirdetést törölt 2018-ban, egyebek mellett 58,8 millió adathalász és 207 ezer belépőjegyeket másodlagos kézből árusító hirdetést.

A megtévesztő és káros online hirdetések miatt 2018-ban a vállalatnak új kihívásokkal kellett szembenéznie. A visszaélések megakadályozására 31 új hirdetési irányelvet léptettek életbe, amelyek a többi között szabályozzák a kriptovaluták vagy a belépőjegyek másodlagos kézből való értékesítésének hirdetését.

Tavaly nemcsak a félrevezető hirdetéseket vette célba a cég, hanem magát a forrást, vagyis a hirdetési fiókokat is. Továbbfejlesztett gépi tanulás technológiát alkalmazva ebből csaknem egymilliárdot törölt a vállalat, majdnem kétszer annyit, mint az előző évben.

Az előző évinél háromszor több, 330 osztályozót vezettek be, amelyek az egyes oldalak szintjén tudják kiszűrni az esetleges problémákat. Így 734 ezer tartalom-előállítót és alkalmazásfejlesztőt zárt ki hirdetési rendszeréből a Google, valamint csaknem 1,5 millió applikációból távolított el, illetve csaknem 28 millió oldalról törölt hirdetéseket az irányelvek megszegése miatt, a hagyományos kézi ellenőrzés és gépi tanulás kombinációját alkalmazó módszerének felhasználásával.

Ezt is elolvasom:
Leállhat az A380-as gyártása

Emellett új szabályzatot bocsátott ki a Google tavaly a politikai hirdetésekre vonatkozóan az Amerikai Egyesült Államok félidős választásai kapcsán. Ennek keretében csaknem 143 ezer választási hirdetést ellenőrzött a vállalat, valamint új jelentést tett közzé a politikai hirdetések átláthatóságáról, amely a választási hirdetések megrendelőiről nyújt információt a felhasználónak. Idén az európai parlamenti és az indiai választásokkal összefüggésben hasonló eszközöket vezet be a cég.

A félretájékoztatásra, gyűlöletkeltésre vagy alacsony minőségre vonatkozó szabályok megsértése miatt a Google tavaly mintegy 1,2 millió oldalról, 22 ezer applikációból és 15 ezer portálról távolított el hirdetéseket. A cég a “veszélyes vagy sérelmes” szabályzat megsértése miatt 74 ezer oldalról vett le hirdetéseket és összesen 190 ezret törölt. Ez a szabályzat tiltja a gyűlöletbeszédet, valamint megvédi a felhasználókat, a hirdetőket és a tartalomszolgáltatókat a gyűlöletkeltő tartalmaktól.


Környezettudatos vagy? Ha 500 Ft-tal támogatod a Földrajz Magazint, akkor egy újrahasznosított Tetra Pak dobozból készült menő pénztárcát kapsz ajándékba. A részleteket itt találod. A Földrajz Magazinon már 1600 bejegyzés, cikk olvasható. 2020-ban még több érdekes és színvonalas cikket szeretnénk megjelentetni. Ehhez anyagi támogatásra van szükségünk. Kérjük, támogassa a magazin kiadóját, a Földrajzverseny Alapítványt! Köszönjük.

A NAP KÉPE – NASA

RSS OMSZ

  • Továbbra is hiányzik a meleg 2021/04/22
    Bár a már nagyon várt csapadék megérkezett az elmúlt héttől kezdődően, az évszakhoz képest hűvös időjárás azonban a vegetáció fejlődésében eddig egy-két hetes lemaradást okozott. Jelentős felmelegedés a következő pár nap során sem várható, sőt a mai hidegfront lehűlést és péntektől keddig helyenként újabb hajnali fagyokat hoz.
  • Az OMSZ átáll az 1991–2020-as éghajlati normál használatára 2021/04/22
    Éghajlati visszatekintőinkben és más éghajlati leírásainkban az aktuális jellemzőket mindig 30 éves időszakok átlagaihoz, a klímanormálokhoz viszonyítjuk, segítségükkel határozzuk meg a hazánk területén, illetve az egyes településeken megszokottnak mondható éghajlati jellemzőket. Mivel 2020-szal újabb évtized zárult, mostantól az 1991–2020-as időszakot tekintjük alapnak. A "sokéves átlag" és a "szokásos" ezentúl ezt az időszakot jelenti írásainkban. Tanulmányunkban […]