A Sanghaj Maglev vasút Sanghaj belvárosát köti össze a 30 km távolságra lévő Sanghaj-Putongi nemzetközi repülőtérrel.
A Kínai Tudományos Minisztérium és a német Transrapid International Konszern 1999 novemberében állapodtak meg a maglev vasút kifejlesztéséről, amit 18 hónap alatt végeztek el.
A mágneslebegtetésű vonat 2004. január 1-jén kezdte meg a működését.
A tesztek során a vonat elérte az 501 km/h sebességet, az utasszállító csúcssebesség pedig 430 km/h.
A döntéstől a 30 km hosszú vonal üzembe helyezéséig – a fejlesztés, az építés, és a kísérleti üzem lebonyolítása – mindössze 37 (!) hónapot vett igénybe.
A sanghaji maglev vonal sikeresnek bizonyult. A hatóságok már jóval hosszabb szakasz építését tervezik Sanghaj–Hangcsou között, ami 190 km hosszú. Tervben volt egy Peking-Sanghaj vonal is, ami 1280 km hosszú lett volna, de végül a kormány a hagyományos Peking–Sanghaj nagysebességű vasútvonal mellett döntött.
http://www.smtdc.com/en/index.asp
(Forrás: Wikipédia)
Hozzászólok