Gazdaság - adatok, tények, prognózisok

A földgázüzemű autó környezetkímélőbb mint az elektromos

Gázüzemű vagy elektromos? (forrás: http://www.horsepoweronline.com/2017/07/why-gas-powered-cars-arent-going-away)
A földgázüzemű autó messze megelőzi az elektromos autót környezetvédelmi szempontból a német autóklub, az ADAC hétfőn publikált tanulmánya szerint.

A különböző járművek környezetvédelmi „lábnyomának” tényleges megítéléséhez az egyes járművek előállításához szükséges, valamint a teljes élettartam folyamán felhasznált, illetve a roncsok újrahasznosításához szükséges összes energiát figyelembe kell venni.

A fosszilis energiahordozók elégetésekor keletkező szén-dioxid mellett a környezetvédelmi lábnyomban nem szabad figyelmen kívül hagyni a gázüzemű hajtások metán (CH4) és a biomasszából előállított üzemanyagok dinitrogén-oxid (N2O, „kéjgáz”) kibocsátását sem.

Mindezeket figyelembe véve környezetvédelmi szempontból a legjobb életciklus-adatokkal a földgázhajtású és a hidrogénüzemű járművek büszkélkedhetnek.

A németországi energiamixet figyelembe véve – ami az elektromos autók tényleges „üzemanyaga” – a földgázhajtású autó teljes életciklusában kisebb környezetvédelmi lábnyommal rendelkezik, mint az elektromos.

Az elektromos hajtású autó csak abban az esetben előzné meg a földgázhajtásút, ha száz százalékban megújuló forrásból generált áramot használna fel a közlekedéshez.

A jelenlegi németországi energiamix alapján egy kompakt kategóriás elektromos autó 127,5 ezer kilométer megtétele után lesz kevésbé környezetszennyező, mint egy benzines autó, 100 százalékos megújuló forrásból generált áram felhasználásával pedig 37,5 ezer kilométer után.

Egy dízeles autó 219 ezer kilométer megtételéig kevésbé környezetszennyező, mint egy jelenlegi német energiamixen futó elektromos autó és 40,5 ezer kilométerig, amennyiben az elektromos autó teljesen megújítható forrásból származó árammal fut.

Egy földgázüzemű autót soha nem fog tudni megelőzni környezetvédelmi szempontból egy elektromos autó,

amennyiben a meglévő energiamixen fut, és abban az esetben is csak 48 ezer kilométer megtétele után, ha száz százalékban megújítható forrásból kapta az elektromos áramot.

Az ADAC a földgázüzemű autókkal kapcsolatban külön kiemeli, hogy mezőgazdasági hulladékból előállított biometánt keverve a járművek üzemanyagába, környezetvédelmi szempontból szinte verhetetlen kombinációt lehet összeállítani.

Környezetvédelmi szempontból egy hidrogénhajtású autót sem tud sohasem megelőzni egy energiamixen futó elektromos autó, és teljesen megújítható forrásból származó árammal is csak 115,5 ezer kilométer megtétele után.

Az ADAC az elektromos járművek környezetvédelmi hátrányát elsősorban az akkumulátorgyártás magas károsanyag-kibocsátására és a meglévő országos energiamixre vezeti vissza. A tanulmány javaslata szerint amellett, hogy növelni kell az energiamixben a „tiszta” forrásból generált elektromos energia részarányát, a hagyományos robbanómotoros járműveket sem szabad még hosszú ideig leírni, mert az esetükben bioüzemanyag bekeverésével kifejezetten magas hatékonysággal lehet csökkenteni a környezetvédelmi lábnyomot.
https://www.adac.de/verkehr/tanken-kraftstoff-antrieb/alternative-antriebe/co2-treibhausgasbilanz-studie/

Környezettudatos vagy? Ha 1000 Ft-tal támogatod a Földrajz Magazint, akkor egy újrahasznosított Tetra Pak dobozból készült menő pénztárcát kapsz ajándékba. A részleteket itt találod. A Földrajz Magazinon már 1600 bejegyzés, cikk olvasható. 2020-ban még több érdekes és színvonalas cikket szeretnénk megjelentetni. Ehhez anyagi támogatásra van szükségünk. Kérjük, támogassa a magazin kiadóját, a Földrajzverseny Alapítványt! Köszönjük.

Környezettudatos vagy?

Ha 1000 Ft-tal támogatod a Földrajz Magazint, akkor egy újrahasznosított Tetra Pak dobozból készült menő pénztárcát kapsz ajándékba. támogatás A részleteket itt találod.

RSS Időjárás

  • Fokozatosan megszűnik a kettős fronthatás
    Már naposabb pénteknek nézünk elébe. A tegnapi borús, esős napért cserébe ma a kisalföldiek örülhetnek, oda jut a legkevesebb felhő és zápor. Sopron környékén egy kis szelet el kell viselni, ahogy a Zemplén környékén is lehetnek erős lökések. Az ország nagyobb részén sok gomolyfelhőre, és délutáni záporokra kell készülni, 20 fok körüli hőmérséklettel.