Ázsia és Ausztrália

Tízezer kilométernél is hosszabb már a nagysebességű vasúthálózat Kínában

A kelet-kínai Fucsou-Nancsang vonal csütörtöki üzembe helyezésével a 10 ezer kilométert is meghaladja immár a nagysebességű vasúthálózat hossza Kínában.

A kelet-kínai Fucsou-Nancsang vonal csütörtöki üzembe helyezésével a 10 ezer kilométert is meghaladja immár a nagysebességű vasúthálózat hossza Kínában.

Az országon belül üzemelő vonalak teljes hossza jelenleg 10 463 kilométer. Idén négy új szakaszt adtak át, több mint 800 kilométerrel bővítve a hálózatot. A csütörtökön működésbe helyezett vonalon óránként áltagosan 200 kilométeres sebességgel közlekedő vonatok szolgálnak majd, így a délkeleti Nancsang és a középkeleti Fucsou közti mintegy 450 kilométeres szakasz menetideje a korábbi 11-ről 3 órára csökken.
Kína 2007-ben kezdett nagysebességű vonathálózatának kifejlesztésébe, s 2012 végére már több mint 100 kínai várost kapcsolt be a rendszerbe, amely napi 1,33 millió embert szállít. A 2007-2010 közti időszak nagyarányú fejlesztése 2011-ben érezhetően lelassult, elsősorban a 40 halálos áldozattal járó 2011 júliusi vencsoui vonatszerencsétlenség, a járművek gyakori meghibásodása, biztonsági aggodalmak és a viszonylag alacsony kihasználtság miatt. A fejlesztés 2012 elejétől kapott újra erőre.

A kelet-ázsiai országban van ma a világ leghosszabb nagysebességű vonala, ez a tavaly decemberben átadott Peking-Kuangcsou szakasz, mely csaknem 2300 kilométer. Magasan fekvő alpesi terepen közlekedő  nagysebességű vonatokat is Kínában állítottak a világon elsőként forgalomba – az áltagosan 350 kilométeres óránkénti sebességgel suhanó szerelvények a legészakkeletibb, Hejlungcsiang tartomány fővárosát, Harbint a 921 kilométerre lévő Lianoning tartománybeli Talien városával köti össze és a  járművek a legextrémebb időjárási viszonyokhoz, a mínusz 40 és plusz 40 Celsius fok közötti hőmérsékletekhez is képesek alkalmazkodni.

Egy további rekordot is megdönthet Kína a jövőben, évek óta folyamatban van ugyanis a minden korábbinál gyorsabb vonatok kifejlesztése. Ezek – a tavalyi próbák tanúsága alapján – akár az 575 kilométeres óránkénti sebesség elérésére is képesek lehetnek majd.
A közlekedési minisztérium korábbi bejelentése szerint a hálózat hosszát 2015 végére 18 ezer kilométerre növelnék.
(MTI)

Facebook hozzászólás
Címkék
Környezettudatos vagy? Ha 500 Ft-tal támogatod a Földrajz Magazint, akkor egy újrahasznosított Tetra Pak dobozból készült menő pénztárcát kapsz ajándékba. A részleteket itt találod. A Földrajz Magazinon már 1600 bejegyzés, cikk olvasható. 2020-ban még több érdekes és színvonalas cikket szeretnénk megjelentetni. Ehhez anyagi támogatásra van szükségünk. Kérjük, támogassa a magazin kiadóját, a Földrajzverseny Alapítványt! Köszönjük.

Hirdetés

A NAP KÉPE – NASA

GÖRBE TÜKÖR

RSS OMSZ

  • Eljött az idő... 2020/09/25
    Napok óta emlegetjük, hát most eljött az idő, már a kertek alatt van a hullámzó frontrendszer. Részletek a videóban ;)
  • Óráink vannak hátra... 2020/09/24
    ...a nyárias időből. Pénteken markáns frontrendszer érkezik, az eddigi szeptemberi csapadékhoz képest sok esővel, jó 10 fokos lehűléssel.Ez a hétvége már más lesz, mint a többi!