Ázsia és Ausztrália Címlap

Egyre értékesebbek a kínai márkák

Lendületesen növekszik a kínai márkák értéke, a rangsorban továbbra is az állami vállalatok dominálnak, a magáncégek ugyanakkor gyors felzárkózást mutatnak.

Lendületesen növekszik a kínai márkák értéke, a rangsorban továbbra is az állami vállalatok dominálnak, a magáncégek ugyanakkor gyors felzárkózást mutatnak – derül ki a 100 legértékesebb kínai márkát felvonultató jelentésből.

A Millward Brown kutatócég és a WPP médiaügynökség rendes éves tanulmánya a kínai cégek teljesítményét és több mint 400 ezer fogyasztó preferenciáját vette alapul.

Eszerint a legtöbbet érő márka – csakúgy, mint az elmúlt években – a telekommunikációs óriás, a China Mobile, 61,4 milliárd dollárra becsült értékével. Második a sorban a több európai nagyvárosban is jelen lévő Kínai Ipari és Kereskedelmi Bank (ICBC), eszközértéke alapján a világ legnagyobb pénzintézete, amelynek márkaértékét 40 milliárd dollárra teszi a jelentés. Meglepetés, hogy a harmadik helyre egy magántulajdonban lévő vállalat, a Tencent került. A média- és a mobiliparban is aktív cég májusban a világ negyedik legnagyobb internetes cégévé nőtte ki magát.

A száz legértékesebb kínai márka összesen 380 milliárd dollárt ér, a legnagyobb 50 értéke egy év alatt 13 százalékkal nőtt – derül ki a tanulmányból.

Ezt is elolvasom:
Kína új üzleti csatornákon kapcsolódna az arab államokhoz

A százas listán a magántulajdonban lévő vállalatok száma 29, vagyis a legértékesebb márkák sorát továbbra is az állami cégek dominálják. A növekedési adatok ugyanakkor a trend változását vetítik előre: a privát márkák értékének bővülési üteme átlagban 27 százalékot tett ki, míg a központi vállalatok értéke csupán 9 százalékkal nőtt 2012-höz képest.

A több mint 160 oldalas jelentés szerint a kínai lakosság a több éve piacon lévő, meggyökerezett márkákban bízik leginkább. A belpolitikai, társadalmi folyamatok a márkák értékén is nyomot hagynak, így például a kínai kormány takarékossági kampányának is betudhatóan csökkent a korábban elsők közt tündöklő luxuslikőrök értéke, az élelmiszerbiztonsági kampány nyomán pedig jelentős mértékben erősödött az élelmiszeripari cégeké.

A márkaépítés jövője nem a metropoliszokban, hanem – az urbanizáció miatt – az azok körül lévő nagyvárosokban van – mutat rá a jelentés. A vállalatoknak a társadalmi preferenciák változásához is alkalmazkodniuk kell, így az internetes áruházak vagy a kelet-ázsiai országban rendkívüli népszerűségnek örvendő mikroblogok nyújtotta lehetőségeket is ki kell használniuk – írja a tanulmány.
(MTI)


Címkék
Környezettudatos vagy? Ha 500 Ft-tal támogatod a Földrajz Magazint, akkor egy újrahasznosított Tetra Pak dobozból készült menő pénztárcát kapsz ajándékba. A részleteket itt találod. A Földrajz Magazinon már 1600 bejegyzés, cikk olvasható. 2020-ban még több érdekes és színvonalas cikket szeretnénk megjelentetni. Ehhez anyagi támogatásra van szükségünk. Kérjük, támogassa a magazin kiadóját, a Földrajzverseny Alapítványt! Köszönjük.

A NAP KÉPE – NASA

RSS OMSZ

  • Újabb rekordot hozott a hűvös tavasz (2021.04.16.) 2021/04/17
    2021. április 16-án országszerte a szokásosnál hűvösebb idő volt. Budapest János-hegy állomáson mindössze 4,3 Celsius-fokig emelkedett a hőmérséklet. Ezzel megdőlt az erre a napra vonatkozó legalacsonyabb maximum-hőmérséklet fővárosi rekordja. Az eddigi rekordot ezen a napon 1997-ben, Budapest Széchenyi-hegy állomáson mértük, akkor 4,6 fok volt Budapesten a legalacsonyabb maximum-hőmérséklet.
  • Felfelé ívelő trend 2021/04/16
    Nem kell több fagyos reggel! Enyhébb nappalokat!Hulljon még csapadék! Ne fújjon annyira a szél! Ezeket a követeléseket mind teljesíteni tudjuk, legkésőbb vasárnaptól! :)