Az oktatásban is egyre többször használják a technológiai fejlesztéseket. És már nem csak az egyetemi mérnökképzésben, hanem az általános iskolákban is. Úgyhogy a tanároknak is ismerniük kell ezeket az eszközöket.
Az osztálytermekben a táblák, a kréták és a füzetek helyét egyre inkább átveszik a számítógépek – még a fejlődő országokban is. Kenya bizonyos részein az oktatás még ma is meglehetősen elmaradott, és a lemorzsolódási arány is hatalmas. Nemrég kiderült, a táblagépek és a letölthető alkalmazások nagyon lekötik az itteni gyerekeket is, sokan csak ezek miatt kezdtek el újra iskolába járni. A tizenhárom éves Marceline az alapvizsgákra készül. Azt mondja, az iskolákba kifejlesztett E-limu (a szó szuahéliül oktatást jelent) alkalmazással könnyebb megérteni a tananyagot, mint könyvekből. Nivi Mukherjee, a kísérleti program alapítója szerint a program a kenyai társadalom egészére is hatással lehet. Azt szeretné, ha a gyerekek többet tanulnának a környezetről, a társadalmi igazságosságról, az emberi jogokról és a pénzügyekről is. Reméli, hogy a letölthető alkalmazások forradalmasítják a tanulást Afrikában, és közelebb hozhatják a kontinenst a többihez.
(Fotó: Togói iskola, Dr. Horváth József)
Hozzászólok