Việt Nam 2018

Ho Si Minh-város régi neve Saigon, de sokszor egyszerűen Délkelet-Ázsia Párizsának nevezik. Francia Indokína egykori központja, később Dél-Vietnam fővárosa ma az ország legnagyobb városa, és legfontosabb gazdasági és kereskedelmi központja. Lakossága kb. 13 millió, és ez a szám folyamatosan növekszik. Egy óriási, lüktető, vibráló, koszos, büdös, és zajos város. Persze mindemellett egy rendkívül nyitott, kozmopolita világváros.Van itt minden (hála a gyarmatosító franciáknak), mi szem-szájnak ingere: Operaház Ahhoz, hogy belülről is lecsekkolhassam, el kellett mennem egy A bejegyzés itt folytatódik
 Categories : Việt Nam 2018 Posted by Szatmári Gabi  , ,  No Comments
Amikor megérkeztünk, rövid séta után már feltűnt, hogy ide bizony nem minket vártak, nem mi vagyunk a célközönség… A turista itt vagy orosz vagy kínai. És erre emlékeztetnek is minket az orosz feliratok: Az utazási irodák nagy része szintén orosz turistákkal foglalkozik, Szergejek és Irinák ülnek benne, nem beszélnek angolul és minden oroszul van kiírva. Alig találtunk vietnámi irodát, ahol buszjegyet vehettünk Saigonba.Vannak olyan éttermek, ahol az étlap csak kínai és orosz nyelvű. Hát mi ezekkel A bejegyzés itt folytatódik

11január

Nha Trang 2.

A nyaralásból úgy tűnik, nem lesz semmi… 😞Szakad az eső…Felmentünk a tetőre naplót/blogot írni, olvasgatni és nézni az esőt: Az előrejelzések szerint pár napig ilyen is marad az idő.Időnként kimerészkedtünk, hogy aztán bőrig ázva érjünk vissza a hotelbe. Amikor esik, az utcákon pillanatok alatt hömpölyög a víz, amit ugyan a csatornák folyamatosan nyelnek, de még így is bokáig járunk benne. Nem is lehet itt mást hordani, mint műanyag strandpapucsot (vagy vietnámi papucsot :). Az állítólag vízálló esődzsekijeink A bejegyzés itt folytatódik

11január

Nha Trang 1.

Végre eljött a tengerparti nyaralás ideje! Erre a 7 km-es homokos strandra 6 napot szántunk! NhaTrangba az éjszakai busszal hajnali 3:30-kor érkeztünk.  A szállodában nagyon örültek nekünk és felajánlottak a lobbyban 2 kanapét, és a 25. emeleten található medencét pihenés céljából, amíg du. 2-kor elkészül a szobánk.Sajnos nem volt túl jó idő, ezért először megnéztünk egy filmet, aztán szundikáltunk egy órát, majd elmentünk felfedezőútra és reggelizni.Útközben ilyen vicces dolgokat láttunk: Virágokat rendezgető építőmunkás 2-t fizet A bejegyzés itt folytatódik

10január

Hội An 2.

Volt még egy egész napunk ismerkedni Hoi Annal. A Thu Bon partján fekvő város az útikönyvek szerint Vietnam leghangulatosabb és legélvezetesebb városa.   A 19. század végéig DK-Ázsia egyik legnagyobb kikötője volt, a nyugati kereskedők Faifoo néven ismerték. Aztán a Thu Bon folyó, amely összekötötte a tengerrel, eliszaposodott, és kikötői szerepét a közeli Danang vette át. A franciák alatt azonban továbbra is fontos adminisztratív központként működött. A város minden látnivalója az egykori japán és kínai kereskedők A bejegyzés itt folytatódik
 Categories : Việt Nam 2018 Posted by Szatmári Gabi  ,  No Comments
A szaggatott vonalon belül volt a Champa királyság területe Reggeli után jött értünk egy kisbusz, ami elvitt minket és több más turistát egy nagy placcra. Itt már várakoztak mások is, sőt jöttek még több kisbusszal mindenféle náció tagjai. Itt kis várakozás után elosztottak minket két nagy buszba. Pár perc múlva néhány embert átültettek a másik buszba. Majd újabb tanakodás után mégis visszaültették őket az első buszba. Ezt még kétszer megismételték. Közben persze nem mondtak semmit A bejegyzés itt folytatódik

04január

Hội An 1.

Hue-ból Hoi Anba busszal mentünk. Amikor beállt a busz, teljesen gyanútlanul felszálltam, és ülések helyett ágyakat láttam. 😀 Nekem teljesen új volt a fekvőbusz fogalma, így nézett ki belülről: A 137 km-t 4 óra alatt tettük meg, így még jól is jött, hogy ki lehetett nyújtózni!A közlekedés továbbra is botrányos, egyszerűen nem értem, hogy miért nem láttam még balesetet… Még megfigyelés tárgyát képezi a duda használatának a  szabálya. Azt ugyanis mindenki nyomja, szinte folyamatosan.  Valahol A bejegyzés itt folytatódik
 Categories : Việt Nam 2018 Posted by Szatmári Gabi  ,  No Comments
Reggel 8-kor szedtek össze minket a hotel előtt. Egy nagyon jópofa 11 fős csapat jött össze: volt benne 4 amerikai (ebből 2 Minnesotában élő vietnami), 3 angol (2 jelenleg Kínában tanít), 2 maláj (mindkettő kínai) és mi. Vietnami vezetőnk a Jack névre hallgatott, nagyon jól beszélt angolul, volt humora és tájékozott is volt. Az iskolában franciát tanult, angolul kizárólag filmekből tanult meg. Ennek megfelelően nagyon jó volt a szókincse.Első állomásunk a Thien Mu pagoda volt, A bejegyzés itt folytatódik
 Categories : Việt Nam 2018 Posted by Szatmári Gabi    No Comments
Hanoi után utazásunk első állomása a Közép-Vietnamban fekvő Hue. Ez a 360 000 lakosú kisváros néhány évtizeddel ezelőtt még nagyon fontos szerepet játszott Vietnam történetében: ez volt a császári főváros, míg 1945-ben a kommunisták ki nem jelölték Hanoit fővárosnak. Megérkezésünk után azonnal érezhető és látható volt, hogy ez nagyon más, mint Hanoi volt: lényegesen nyugodtabb, rendezettebb, tisztább. A szállásunk egy ún. Homestay, ami családi üzemeltetésben lévő szállást jelent. Tulajdonképpen egy kb. 10 szobás, hangulatos panzió. A bejegyzés itt folytatódik
 Categories : Việt Nam 2018 Posted by Szatmári Gabi  ,  No Comments
Hanoi nemzetközi repülőtere (Noi Bai) vadiúj. Modern, tiszta és szinte üres. Itt még csak készülnek a nagy turistarohamra. Szerintem abban reménykednek, hogy hamarosan Thaiföld sorsára jutnak. De nekünk ez pont jó volt, mert sehol sem kellett sorakozni. Annak is nagyon megörültünk, hogy már az első taxissal sikerült kialkudni a 20 $-os árat, amit minden útikönyv fair árnak nevez. Aztán kiderült, hogy a szállásunk 12 $-ért szállít minket a reptérre. 😄 A Graceful Hotel a képeken A bejegyzés itt folytatódik

TÁMOGATÓKAT KERESÜNK

A Földrajz Magazinon 1400 bejegyzés, cikk olvasható. 2019-ben még több érdekes és színvonalas cikket szeretnénk megjelentetni. Ehhez anyagi támogatásra van szükségünk. Kérjük, hogy támogassa a magazin kiadóját, a Földrajzverseny Alapítványt! Köszönjük.

A NAP KÉPE – NASA

A nap képe - NASA

Nézze meg a NASA által készített, naponta frissülő fotókat!