Egy tanulmány szerint a Tejútrendszer korongjának átmérője 200 ezer fényév

A mi galaxisunk, a Tejútrendszer (fotó: https://kids.nationalgeographic.com)
A tanulmány szerint 100 ezer fényév helyett 200 ezer fényév a Tejútrendszer korongjának átmérője.

A Kanári-szigeteki Asztrofizikai Intézet (IAC) és a kínai Állami Csillagvizsgáló Intézetek (NAOC) kutatói által bemutatott tanulmány szerint ha képesek lennénk a fény sebességével utazni, 200 ezer évbe telne átszelni a galaxis korongját.

A spirális galaxisoknak, mint amilyen a Tejútrendszer is, van egy olyan vékony korongja, amelyben a csillagok fő hányada található. Ezek a korongok méretükben korlátozottak, így bizonyos sugáron túl már csak nagyon kevés csillag van – olvasható a PhysOrg tudományos-ismeretterjesztő hírportálon.
A kutatóknak eddig nem voltak információi arról, hogy lehetnek-e csillagok a galaxis központja és a Nap közötti távolság kétszeresén túl. Most azonban kiderült, hogy vannak csillagok távolabb, ennek a távolságnak a négyszeresénél is.
“Galaxisunk korongja óriási, mintegy 200 ezer fényévnyi átmérőjű” – mondta Martín López-Corredoira, az IAC kutatója, az Astronomy & Astrophysics című tudományos lapban megjelent kutatás főszerzője.
A tudósok az APOGEE és LAMOST tudományos projektekből származó adatok statisztikai elemzése révén jutottak erre az eredményre.

Támogatom a Földrajz Magazint

TÁMOGATÓKAT KERESÜNK

RSS Időjárás

• Lassanként távolodik a hidegcsepp 2018/09/04
    Kelet felé távolodik az a hidegcsepp, amely már napok óta meghatározza hazánk időjárását. De még távolodásában is viszonylag jelentős számban okoz majd záport, zivatart a szerdai nap során.

A nap képe - NASA

Nézze meg a NASA által készített, naponta frissülő fotókat!