Ázsia és Ausztrália G20 Gazdaság - adatok, tények, prognózisok

Már idén Kína lehet a világ legnagyobb online kereskedelmi piaca

Rohamos ütemben bővül az elektronikus kereskedelem térhódítása Kínában.

Rohamos ütemben bővül az elektronikus kereskedelem térhódítása Kínában, amelynek piaca akár már az idén világelsővé válhat mérete alapján.

A témáról a héten jelentő Bain & Company nemzetközi tanácsadócég statisztikái szerint a kelet-ázsiai ország online kereskedelmi piaca 2009 és 2012 között átlagosan évi 71 százalékkal bővült. Ez jóval felette van a globális átlagnak, s több mint ötszöröse az egyesült államokbeli piac 13 százalékos növekedésének. Az interneten vásárló kínaiak tavaly, egész évben már 212,4 milliárd dollárt költöttek a világhálón, az eladások alapján világelső amerikaiak 228,7 milliárd dollárt.

A hazai piac továbbra is robosztus növekedésének betudhatóan idén Kína minden valószínűség szerint lekörözi majd az Egyesült Államokat, s a világ legnagyobb e-kereskedelmi piacává válik. Az eladások értéke az évtized közepére az 540 milliárd dollárt közelítheti – írja a Bain & Company jelentésében. A piac bővüléséhez több tényező is hozzájárul: a kínai lakosság mind nagyobb arányban rendelkezik internetkapcsolattal, növekszik a rendelkezésre álló jövedelem, mind emelkedik a világhálón kereskedő vállalatok száma, az élesedő verseny következtében pedig csökkennek az árak.

Korábban a legnagyobb kínai e-kereskedelmi szereplő, a piac mintegy 80 százalékát magáénak tudó Alibaba Csoport szintén világelsőséget jósolt idénre, a vállalat becslése szerint az e-kereskedelem összértéke az 1,6 ezer milliárd jüant (59,2 ezer milliárd forint) is eléri majd.

A Boston Consulting Group nemzetközi tanácsadócég egy tavaly tavaszi tanulmányában még 2015-re, a McKinsey tanácsadócég márciusban 2020-ra tette a vezetés megszerzésének dátumát.

(MTI)

Facebook hozzászólás
Címkék
Támogatom a Földrajz Magazint