Gazdaság - adatok, tények, prognózisok Országról országra

London a legsikeresebb város egy tanulmány szerint

Harminc vizsgált metropolisz és nagyváros közül London a legsikeresebb - állapította meg a PricewaterhouseCoopers (PwC) üzleti tanácsadó és könyvvizsgáló vállalat kedden ismertetett kutatása.

A 2007 óta évente megjelenő Cities of Opportunity tanulmánysorozat legújabb eredményei szerint London a legsikeresebb város, második helyen van New York, aztán következik Szingapúr, Toronto, San Francisco és Párizs. A harmincas lista végét Jakarta és Nairobi zárja.

A többdimenziós kutatás összesen 10 kategória és 59 almutató alapján oszt pontokat a városoknak. London volt technológiai szempontból a legfejlettebb, a legnyitottabb a nemzetközi hatások fele, és London számított a gazdaságilag legbefolyásosabb városnak is.

Szingapúr a tömegközlekedés és az infrastruktúra, valamint a jól működő üzleti környezet kategóriájában lett első helyezett, míg Párizs számított a leginnovatívabbnak, és Stockholmban volt a legjobb a közbiztonság és az egészségügyi ellátás.

London először került a lista élére, két helyet javított, így sikerült leszorítania New Yorkot az első helyről. Párizs két helyet esett vissza tavalyhoz képest.

Érdekesség, hogy bár London végzett az első helyen, egyes almutatókban rendkívül rossz eredményeket ért el. A tömegközlekedés árát elviselhetetlennek tartják a megkérdezettek, a harminc város közül itt a legnagyobb az ehhez kapcsolódó elégedetlenség, és ugyanígy magasnak tartják a megélhetési költségeket is.

London ellenpontja ebből a szempontból Jakarta és Nairobi. Mindkét város általánosságban rossz eredményeket ért el, de a megélhetési költségek, az irodabérlés és a tömegközlekedés árában szinte verhetetlenek, és listavezetőnek számítanak a gazdasági növekedés kategóriájában.

A PwC a kutatás összeállításához különböző nemzetközi szervezetek gazdasági és szociális mutatóit vette alapul, kiegészítve a saját adatgyűjtésével. A tömegközlekedéssel kapcsolatos statisztikákhoz 15 ezer embernek tettek fel kérdéseket a vizsgált nagyvárosokban.

Facebook hozzászólás
Támogatom a Földrajz Magazint